Oto Ekspertiz aldığınız araçta olabilecek eksiklikler masraflar ve sonrasında çıkabilecek hasarların ortaya çıkması amacıyla uzmanlar ve profesyonel ekipman aracılığıyla yapılan uygulamadır. Oto ekspertiz gelişen teknoloji ile ortaya çıkmış ve 2.el araç alımlarında insanların mağdur olmaması için uygulanan bir hizmettir. Bu hizmet nasıl yapılır? Öncelikle oto ekspertiz için servise gelen aracın temiz olması gerekmektedir. Boya yüzeyi kirli olan bir aracın boyası ekspertiz için sağlıklı olmaz. Temiz olması şarttır, temiz olarak gelen araç öncelikle süspansiyon testine tabi tutulur. Bu testte 4 tekerinde süspansiyonları bilgisayarlı makine ile kontrol edilir. Direnç kaybı var mı, patlak mı, görevini yerine getiriyor mu, test edilir. Bu testten hemen sonra Tüv türk muayne istasyonlarında kullanılan fren test cihazı ile aracın frenleri kontrol edilir. Fren sıkma değerlerini makine test eder. Bu sıkma değerleri nedir diye sorduğunuzu duyar gibiyim. 160 km hız ile yol alan bir araç ani bir frenleme esnasında dengesiz frenleyen bir fren sistemine sahip ise araç sağa veya sola hızlı bir şekilde çekecektir. Dengesizlik 4 teker arasında olabilecek eşit olmayan sıkma değeridir. Bir teker diğerinden az frenliyorsa bu durum aracı savuracaktır. Böylesine önemli bir organı ekspertiz servisimizde bulunan fren test cihazı ile kontrol ediyoruz. ( Bu testi, fren balatalarının veya disklerinin değişecek olmuş olması etkilemez. ) Bunları yaptıktan sonra aracı dynometre yani motor kondisyon testine tabii tutacağız. Fakat dyno testi öncesi aracı lift üzerine alıyoruz. Lifte kaldırdığımız aracın şanzımanında motorunda veya aktarma organlarında olabilecek herhangi bir yağ kaçağı, eziklik kırıklık veya darbe var mı yok mu kontrol ediyoruz. Çünkü dyno metre, araba motorunun üretebileceği güçleri zorlayacak. Bu zorlama herhangi bir deformasyon var ise tehlikeli olabilir. Aracın motorunu, motor yağını var ise turbo intecooler hortum girişlerini kontrol ettikten sonra dyno ekspertizine araç hazır olur. Dyno testi yapıldıktan sonra araç tekrar lift üzerine alınır. Lift üzerinde fren diskleri, fren balataları ve lastikler ve lastik tarihleri kontrol edilir. Bu kontroller tek tek not edilir. Lift üzerinden indirilen araca diagnostic test bağlanır. Bu testte araç beynine bağlanarak araç beyninde de olabilecek arıza kodlarının tespiti yapılır. Arıza kodu olarak kullanıcıya bildirilen ön ekranda her arızaya yer yoktur. Sürücü ön ekranında bildirilmeyen bu arızalar beyinde depolanır. Bu testte görülmeyen ama araba beyninde kalan arıza kodları tespit edilir. Yapılan bu kontroller raporlanmak üzere bilgisayara yüklenir. Bilgisayardan kaşeli imzalı bir şekilde alınan çıktılar ile dosyalanıp
alıcıya sunulur.