Blog
Dyno Testi, hani Şu arabaların üzerine bağlanıp da tam gaz yaptığı makine. Kimi müşteriler yahu yazık değil mi ne yapıyorsunuz. Öyle yapılır mı hiç diyerek tepki gösterdiği makine. Dyno nedir? Ne işe yarar? Dyno araçların üzerine bağlanarak motorun tekerleklere aktarmış olduğu gücü bilgisayar ortamında grafikler ile hesap ederek ölçmeye yarayan bir makinedir. Ülkemiz de yetkili servislerde dahi bulunmayan bu makine avrupada araç
Yanal Kayma Ekspertiz servisimizde kullanmış olduğumuz, ve öncelikle ile bizim işimizi kolaylaştıran basit ama çok kullanışlı bir sistemdir. Araç tekerleklerinin üzerinden geçirilerek yapılan bu testte ön ve arka tekerleklerin açıları kontrol edilir. Ön ve arka tekerleğin açısını ölçümleyen yanal kayma bize araç ön takım düzeni ve rot ayarları hakkında bilgi verir. Ayarı bozuk ve dengesiz rot ayarı lastik bitirir.
Yapacağımız kapsamlı test sonrası vereceğimiz rapor sonucuna göre, aracınızın amortisörlerinin yüzde kaç sağlıklı olduğunu ve rot ayarının düzgün olup olmadığını öğrenebilirsiniz. Amartisör ve yay kontrolleri Yolda giderken sizi yola bağlayan ve yolda kalmanızı sağlayan araba yayları değil, amortisörlerdir. Yay kesilmediği ve müdahale edilmediği sürece bozulmaz. Ve özelliğini kolay kolay kaybetmez. Fakat amartisörler öyle değildir.
Sevdikleriniz ile kullanabileceğiniz bir araç satın almak istiyorsunuz. Ama bu aracın fren durumu ile ilgili ne kadar bilgiye sahipsiniz? Fren balataları, fren diskleri ve fren hidroliğinin durumu ne? Fren sistemi bir ABS beyni, 4 tekerleğe bağlı sensörler, fren balataları, fren diskleri ve fren hidroliğinden oluşur. Frene basıldığında tekerleklerin yere tutunmasını algılayan sensörler ABS beynine bilgi verir. Bu beyin sensörlerden aldığı bilgiler doğrultusunda kaymaya başlayan
Otomotiv teknolojileri sürekli gelişmektedir. Bunun sonucunda araçlarda elektronik uygulamalar daha çok kullanılmaya başlandı ve bu sebeple test cihazları her geçen gün bir kat daha önem kazanmaktadır. Oto arıza tespit cihazımız ile her marka ve model araçlar için bilgisayarlı arıza tespit cihazlarımızı kullanarak eğer var ise motordaki arızaları tespit ediyoruz. Araç üzerinde yeni sistemlerin yaygınlaşması ve daha fazla kullanılması sebebi
Araç altı kontrolünde aracınız lifte kaldırılarak altına bakılır. Şaseleri, yürüyen aksamı, motor veya şanzımanda yağ kaçağı olup olmadığı kontrol edilir, gerekirse sizlerin de görmesi sağlanabilir. Böylece aracınızın dışarıdan görünmeyen kısmı hakkında bilgi sahibi olursunuz. Sigorta şirketleri alttan hasar sonucu perte çıkardığı araçları ağır hasarlı olarak satıyor. Dolayısıyla kaportası orijinal olan bir araç alttan darbe sonucu
Motor Durumunu, dyno metre testin dışında italyan TEXA Marka arıza tespit cihazı ile aracın beynine bağlanıp olabilecek arıza ları tespit ediyoruz. Şanzuman beyni, Motor Beyni, ABS beyni, Airbag kontrolü, Otomatik Cam Kriko Motorları, Lastik Basınç Sensörleri, Arka park sensörü, Fren balata durumları, Ön cam yağmur sensörü, Far sensörü, Isıtmalı Koltuklar, Emniyet Kemerleri ve elektroniğe dayalı ne var ise bu cihaz ile görmemiz mümkün.
Kaporta boya ölçümleri için Elcometer (Amerikan teknolojisi) boyanın mikron kalınlığını ölçen cihazlar kullanır. Dynometre (Motor Güç Testi) için Türkiyede sadece 4x4 yol simülasyonlu İtalyan Dimsport marka dyno Yeşil Oto Ekspertizde vardır. Yerli, Kore, Taiwan ya da Çin gibi Dyno kullanmıyoruz. Dünyada kendini ispatlamış olan bu dyno cihazı ile her marka araç gerçek ölçüm değerlerini verir.
2.el araç alırken dikkat edilmesi gereken konulardan birtanesi de şanzımandır. Özellikle tüm dünyada hızlı bir şekilde her geçen gün artan DSG Şanzımanlı araçların üretilmesi bu konunun önemliliğini de arttırmaktadır. DSG nedir? Dsg şanzıman çift baskı balataya sahip, inanılmaz vites geçişlerine sahip olan, çok konforlu mükemmel bir şanzıman diyebiliriz. Öylesine hızlı vites değiştirir ki, aracı sarsmaz, ve performans
2.el araç alımlarında dikkat edilmesi gereken hususlardan birtanesi de kaplamalı araçlar. Son dönemlerde ülkemizde moda olan ve her geçen gün sayısı artan kaplamalı araçlar, her zaman sanıldığı gibi zevk için kaplanmamaktadır. Değer kayıplarına sebeb olan kaporta, boya aksamında olabilecek tamir onarım ve boyayı gizlemek için kullanılan kaplamalı araçları bilmeden alırsanız sonunda ciddi anlamda zarar edebilirsiniz. Kaplamalı araçların
Konuya en can alıcı soruyla başlayalım motor nedir? Motor arabanın kalbidir, motorsuz bir araba iskelete benzer. Peki motor arabanın neresinde bulunur? Motor arabanın ön kaputunun altında bulunur. İstisnai durumlarda arka bagaj kapağının altında bulunur. Bunu bilmeyen arkadaşlarımız olabilir. Yeni aldığınız 2.el aracınız ile yolculuk esnasın da kilitlenebilir ve arkanızdaki araba ile göz göze gelebilirsiniz, her an bariyere vurabilir kaza yapabilirsiniz. Başka insanların canını tehlikeye
Bir Araç Fabrikasyon Boyanın Dışında Neden Boyanır? Boyanırsa Ne olur? Fabrikasyon boya dışında boyanan bir araç bizim ülkemizde kazalı olarak muamele görür. Kaza yapmış bir araç kaza yapmamış bir araca göre değer kaybına uğrar. Avrupa da kaporta boya aksamı olarak böyle bir durum söz konusu olmasa da bizim ülkemizde bu durumun gerçekliği tartışılamaz. Kaza yapan bir aracın boyası oto kaporta tamirhanelerinde özel veya yetkili servislerde