Citroën Oto Ekspertiz
CİTROEN OTO EKSPERTİZ
Citroen Kimdir? Kurucu lideri André Citroën’dir.
Logosunun anlamı: Açılı bir şekilde tasarlanan logo Fransız milletinin 2 adet
açı verilmiş logosu (askeriyenin çavuş rütbesine benzer) öncelerinde citroenin
araba üretimi yapmadan önce ürettiği dişli çarkların da kullanılırdı. 1919 yılında
araba üretimine geçen şirket aynı logo’yu araçlarında da kullanmaya başladı.
École Polytechnique'den mezun oldu.Okulu bitirmesinin hemen akabinde,
mühendis sıfatında subay olarak savunma bakanlığına orduya katıldı.
Sonrasında ordudan ayrılıp 2 iş ortağı ile Başkent paris'te, çift helezoni dişli
üretimi yapan mini bir atölye kurdu. 1908'de Mors firması ile masaya oturdu.
Kurduğu şirketi 2 ortağına bırakıp mors’a başladı.Ve Mors'un o zamanlar yıllık
araç üretim kotasını 125 otomobilden 1.200'e çıkardı. Bu uçuk rakam Andre’nin
kısa zamanda mesleğinde yükselmesinin sinyalleriydi.
Dünya savaşı'nın çıkmasıyla birlikte harekete geçen Citroen, devlet büyüklerine giderek bir günde 20.000 tank mühimmatı üretebilecek
kapasite de bir fabrika kurmayı önerdi. 1915’te devlet ile masa başına anlaşan citroen 6 7 hafta sonrasında cephane üretimi yapan
fabrikasını kurdu ve zamanla
günlük üretim kapasitesini artırarak üretimini günde 55.000 mühimmata yükseltti. Savaş bittikten sonra Citroën, üretim yapan atölyesini
seri üretim olarak otomobil pazarına üretim yapabilecek pozisyona geldi. 1919'da ilk olarak 10 adet cv ler üretildi. 1922'deyse ilk 5 CV
üretildi ve satıldı. 1935'te Citroën otomobil üretim fabrikası ilk ürettiği önden çekişli otomobilini pazara sundu. Otomobil meraklıları ve
otomobil üreticileri buluşu 23 yıl boyunca desteklediler.
Sonrasında çıkan ekonomik kriz ile birlikte zora giren firma gerileme dönemine girdi.
CİTROEN DS
Fransız Araç üretimi yapan citroen’in 1955 ile1975 yılları arasında kendi bünyesinde tasarlayıp üretime geçirdiği ve o yıllarda popüler olan
bir modelidir. Bu modeli 20 boyunca satan citroen 1,5 milyon civarında satışlara ulaşmıştır. Bu modelin birkaç ayrıcalığının olması bu
modeli popüler yapmış fütüristik ve aerodinamik kasa tasarımı ve hidropnömatik yükseklik ve alçaklık süspansiyon gibi o yılların müthiş
teknolojisiyle piyasada yıldızı parlamıştır.
CİTROEN C4
Yine Fransızlar tarafından citroenin çatısı altında üretilen 2004 yılının sonbaharından bu zamana üretilen orta gelirli aile arabalarıdır.
C4 Citroën Xsara ‘nın yerine geçecek ve onun eksikliğini aratmayacaktır. Motor ve mekanik olarak alt takım vs 2007 yılında sektöre
kazandırılan Peugeot 308' ile benzerlikleri vardır. Elden geçirilmiş bir yeni bir görünüme bürünmüş ön kaporta, arka ışıklar ve gösterge
panelleri yer yenilenmiştir. 2010 yılında coupé kasası ile revizyon edilmemiş, bu kasanın yerine DS4 adı ile yer değiştirmesi karar
alınmıştır. C4 '2005 European Car of the Year' seçimlerinde 2.ci olmuştur.
Citroenin en havalı otomobili c5
İlk olarak "C5" 5 kapılı modelini üretti. Xantian modelinin yerini doldurması için tasarlandı. Fakat citroen C5 Xantia'dan çok farklıydı.
Dizayn tasarım teknoloji uzun ve genişlik olarak xantia dan çok daha ilerideydi.
Aracın süratine göre alçalan ve yükselen akıllı otomatik süspansiyon sistemi.
SX donanım doluluğu ile göze batan C5 1.6 HDI,ve 110 hp'lik motora sahip. Bu motor pazarda bulunan bir çok modelin motorlarına rakip
gösteriliyor. Aracın süratinin değişkenliğine göre yüksekliğini kendi ayarlayan “Hidraktif III' adı verilen son teknoloji süspansiyon sistemi ile
donatılan araçta, ABS, EBA ve ESP da standart olarak verilmiş. Citroen can güvenliğe önem verdiğini ispat edercesine diz hava yastığı ile
toplamda 7 hava yastığı standarttır.
C5 ile stabilize yollarda köy yollarında meralarda kısacası bozuk yollarda bir düğme yardımı ile araç yerden yüksekliğini 2 ayrı ayarda
yükseltebiliyor. Bu özellik araca inilmesi veya çıkılması zor olan yerlerden bile rahatlıkla geçebilmesini sağlıyor. Süratlendikçe alçalan
akıllı amartisörler dedik. Peki Nasıl çalışıyor dersiniz? C5 hızlandıkdan 80 km sonra alçalarak yola yaklaşıyor. Bu da haliyle aracın
altına az rüzgar almasına ve yol tutuş özelliğinin artmasına sebeb oluyor. Kalite c5.
Karmaşık bir ses sistemi ile donatılan c5 in direksiyondan kumandalı özelliği bu karışıklığı bi nebze azaltıyor. İçinin görselliğini abartıp
göz yorgunluğuna sebep olmuşlar bizce.
C5 Klasmanında ki Passat, Vectra, Mondeo, Avensis, Octavia, gibi bir çok lüks segment araç ile boy ölçüşebilmekte. Araçta bulunan akıllı
amartsör sistemi bozuk yolda dahi kasa içerisine sarsıntı vermemekte. .
Güvenlik te c5
C5, NCAP testinde 37 puanlama ile klasmanında en güvenli araç seçilmiştir., Yukarıda aracın tamamen güzel yanlarından bahsettik. Fakat
bize göre bu aracın çok kötü bir huyu var. Aracın otomatik şanzıman modellerinde şanzıman vites geçişleri berbat denecek kadar kötü.Nitekim
Yeşil Oto Ekspertiz Olarak bize bu aracın baskı balatasımı bitik kontrol edelim diye gelenler bile oldu. Fakat İşin kötü tarafı Baskı balata ile
alakası yok. Aracın şanzımanı normal şanzıman.
Fakat citroen bu şanzımana ahtapot adı verilen ek bir düzenek koymuş. Yani normal şanzıman ve sizin yerinize robot olan o kol debriyaj’a
basıyor. Bu da aracın vites geçişlerini sürücüye manuel vitesmişçesine hissettiriyor. Bir çok güzel özelliğinin yanı sıra ahtapot sistemli bu
şanzıman bitik bir vaziyette.
Aracın tek sorunu şanzımanı. Bize göre tabii. Kullanıcıların memnun olmadığı tek yön de bu zaten.
Citroen Xara
Citroën'nin 1997-2005 yılları arasında üretildiği ve citroeni citroen yapan en çok satan modellerinden biri. Ülkemizde ise 1997'de pazara
sunulmuştur. Az yakıt ile çok km giden 70 beygir güç üreten 1.4 HDİ dizel motoru dönemin en iyi citroen modeli olmuştur. Xsara WRC 4
çeker Dünya Ralli Şampiyonasında 2003, 2004 ve 2005 yıllarında dünya şampiyonasını kazanarak üst üste 3 kez şampiyonluğa ulaşmıştır.
2005 yılında citroenin üretimini durdurduğu zaranın yerini c4 aldı. Bizce alamadı o ayrı konu tabi.
Citroen’i tanıyor ve biliyoruz. Fransız otomobil üreticileri arasında iyi bir konuma sahip olan citroen dünyaya otomobil üretip satıyor. Ülkemiz de
de sevilen ve iyi miktarda satılan citroen oto ekspertizini detaylı olarak yapıyoruz. Citroen’in bütün modellerine yapmış olduğumuz Oto
Ekspertiz hizmeti ile yeni almak istediğiniz citroeninizin süspansiyon sistemine fren bakıyoruz. Garantili olarak Citroen oto ekspertiz hizmeti
veriyoruz. Yeşil oto ekspertiz de dünya standartlarında kullanılan Makine parkurumuz bulunuyor. Bu parkur ile citroenlerinizi a dan z ye kontrol
ediyoruz.
Citroen Oto Ekspertiz
Citroenin Bütün Modellerine detaylı oto ekspertiz raporu hazılıyoruz. Vermiş olduğumuz Rapor Garantilidir. Yeşil Oto Ekspertiz Citroen alıp satmaz.
Citroen modellerini alıp satmaz. Sadece citroen ve diğer bütün markaların garantili olarak ekspertizini yapar. Citroen veya markası her ne olursa
olsun alıp satanlar arasında arabulucuk yapmaz. Yeşil Oto Ekspertiz Bütün araç markalarına Ekspertiz raporu düzenler. Galerici değildir. Muayne
eder test eder rapor eder. Kontrol eder. Araç değeri hakkında ekspertiz yapmaz. Aracın o anki durumunu kontrol eder rapor eder test ve muayne
eder. Yeşil Oto Ekspertiz servisinde Mağdur olmazsınız. Pişman olmazsınız. Zarar etmezsiniz. Yeşil Oto Ekspertiz ile Garantili ticaretler. Bize
gelin rahat edin!