Daihatsu Oto Ekspertiz
Daihatsu Oto Ekspertiz
Servisimizde bulunan son teknoloji Avrupa’dan ithal makine parkuru
ile 2. El araçları testlere tabii tutuyoruz. Servisimizde yapmış olduğumuz
testler TÜVTÜRK standartlarında olup dolayası ile muayene öncesi araç
hazırlığı da yapmaktayız. Bu demek oluyor ki bizim testlerimizden
geçemeyen araç TÜVTÜRK testlerinden de başarısız kalır.
Yeşil Oto Ekspertiz olarak Daihatsu ve tüm modellerine garantili oto
ekspertiz raporu vermekteyiz. Bu sadece Daihatsu ile sınırlı kalmayıp
ülkemizde bulunan tüm marka ve modeller için de geçerlidir. Sizleri de en
kısa zamanda Yeşil Oto Ekspertiz servisimizde görmek isteriz.
Yeşil Oto Ekspertiz ile tüm araç ve modellere dyno testi, fren testi,
süspansiyon testi, yanal kayma testi, motor mekanik testi, kaporta boya
testi, diagnostic test ve bu testlerin yanı sıra lift üzerinde aracın alttan aldığı darbelerin analizini yapmaktayız.
Daihatsu
Daihatsu Japonya’nın yeniden diriliş programı çerçevesinde 1907 Yılında kuruldu.
Şirket kurulduğu günden bu yana bizim ülkemizde pek rağbet görmese de Avrupa ülkelerinde ciddi satış paylarına ulaştı. Şirket ticari
anlamda ilk olarak ihracatına 1953 yılında başladı. Yapılan bu ihracat sonrasında nerede ise bir milyon kadar araç sattı. Fakat bu hızlı
ticaret uzun sürmedi. 90’lı yılların sonlarına doğru dünya pazarında ihracat azaldı. Bu azalma Toyota ile Daihatsu araç ve teknoloji
satışlarını etkilemiştir.
1997’de gerçekleşen Asya mali krizi Daihatsu’nun tesislerini kapatmasına neden olmuştur ve bu kriz ile piyasadan tamamen çekilmiştir.
Daihatsu Sirion
Daihatsu’nun bu küçük ve şirin arabası 1997 yılında İtalya’da düzenlenen Cenevre araç fuarında ilk defa görücüye çıktı. 2002 yılında
kasasında küçük bir değişiklik yapıldı (makyajlandı). Ülkemizde ise Daihatsu Sirion 1.4 litre 102 beygir bir motor seçeneği ile pazara çıkarıldı.
Daihatsu Sirion’da vites seçeneği ayrıca satın alınabiliyor yani otomatik şanzıman ve düz şanzıman olarak iki çeşit seçenek sunuluyor. 2004
tarihinde Daihatsu Sirion komple baştan sona elden geçirildi ve yenilendi. Yeni Daihatsu Sirion’un malzemesinde kullanılan kalite ve estetiklik
eski kasaya göre çok daha güzel ve kalitelidir. Bunun yanı sıra aynı segmentte ki birçok markaya göre kalitesi yüksek bile denebilir. Ön
göğüs kısmının orta bölümü kokpit gibi tasarlanmıştır. Fakat aracın iç kısmında özellikle direksiyon simidinin sağ bölümünde bulunan ayna
gibi kumandaların kullanımı güç olabiliyor. Bize göre aracın eksi yönlerinden biridir. Bunun yanı sıra araçtan müzik sisteminin direksiyondan
müdahale edilememesi eksi puandır. Yeni Daihatsu Sirion’un sınıfında ki diğer rakipleri ile kolaylık ile baş edebilecek şekilde tasarlanmıştır.
Özellik ile aracın ön kısmı, tamponların genişliği, farların şekli ve panjurun estetiği gayet şık ve güzeldir. Arka tarafta ise yukarıdan aşağı
doğru düz bir şekilde inen hatlar ve arka bombeli tamponunu da unutmamak lazım. Arka stopların yarısını şeffaf olarak tasarlamış ve aracı
sportif bir şekle getirmiştir. Daihatsu Sirion bu makyajlamalardan geçer iken boyu diğer kasasına göre kısalmıştır. 3675 milim olarak satılan
Daihatsu Sirion 3600 milimetreye düşmüştür. Ama bu düşüklük Sanki yokmuş gibi tasarlanmış ne iç mekânda nede dıştan bakılınca bu
anlaşılmıyor. Diğer modellerinin yanı sıra ön kısımda oturan kişilerin yan yana iken omuz kısımları birbirine temas etmiyor. Aracın 225 litre
olan bagaj hacmi segmentine göre düşük kalıyor. Fakat bu düşüklüğü de düşüren Sirion arka koltuklarını kayırılabilir ve katlanabilir şekilde
tasarlamıştır. Daihatsu Sirion da kullanılan motor teknolojisi yeni nesil teknolojik ama hacmi ile çok ön planda bulunmayan bir motordur.