Motor Mekanik Test
Motor Mekanik Test
Motor Mekanik kontrolleri nedir nasıl yapılır ?
Açık konuşmak gerekir ise motor mekanik test, dinamometre ve alt takım kontrolleri ile birlikte yapılır.
Şöyle ki dinamometre üzerinde kaç beygir güç ürettiğini gördükten sonra egzoz gazları göz ucu ile kontrol edilir. Dizel ise aşırı siyah duman benzinli model ise mavimsi veya beyazımsı dumanın olmaması gerekir. Bunlara bakıldıktan sonra lift altı kontrolleri ile devam edilir.
Sonrasında motor mekanik kontrolleri olarak yapılan işlemler ise, motor soğutma suyu antifriz ölçer ile test edilir. Bu test ile birlikte göz ile motor soğutma suyunda yağ var mı bakılır. Sonrasında motor yağ çubuğu çekilir ve yağ seviyesi 3 4 kere kontrol edilir. Yani bez ile silip, tekrar yerine sokup çıkararak. Buda bittikten sonra fener ile motor v kayışlarında çatlak var mı buna bakılır. Üst taraftan genellik ile gözükmeyen bu kayışlar, lift üzerindeyken rahatlıkla görülebilir. Zira motor kayışları çatlak ise araç bakımsız anlamı taşır. Motorun ağır bakımları yapılmamış demektir. Yeni aldığınız aracın motor kayışları bu durumda önem taşır. Düzenli olarak her 10 bin km de bakıma girmemiş ve ağır bakımları geldiği halde bakım görmemiş bir aracı aldığınız takdirde mağdur olmamanız içten bile değildir. Yeni alacağınız 2.el aracın motor mekanik durumunu bilmezseniz aracına göre değişmekle birlikte 10 bin tl ile 100 bin tl arasında motoruna masraf edebilirsiniz. Başakşehir Oto Ekspertiz Motor mekanik kontrolleri hakkında size detaylı bir rapor düzenler. Mağdur olmamak adına mutlaka bir ekspertiz yaptırın. Kontrol güvene manii değildir.