Yeşil oto ekspertiz
  • ANASAYFA
  • HAKKIMIZDA
    • Neden Yeşil Oto Ekspertiz
    • Sıkça Sorulan Sorular
  • FİYATLAR
  • OTO EKSPERTİZ
    • Foto Galeri
    • Kaporta Boya Ekspertizi
    • 2.el Araç Motor Ekspertizi
    • 2.El Araç Fren Test Ekspertizi
    • Süspansiyon Testi
    • Yanal Kayma Testi
    • 2.El Araç Arıza Tespit Ekspertizi
    • Dyno Testi
    • Oto Ekspertiz Firmaları
  • Blog
    • Blog
    • Başakşehir Oto Ekspertiz Servisi
    • İkitelli Oto Ekspertiz Servisi
  • İLETİŞİM
MENU KAPAT geri  

Hava Yastığı Nedir Nasıl Çalışır?

  1. anasayfa
  2. Blog
  3. Hava Yastığı Nedir Nasıl Çalışır?
Hava Yastığı Nedir Nasıl Çalışır?Hava yastığı araçlarda kaza sırasında meydana gelebilecek yaralanmaları önlemeye çalışır. Çarpışma sırasında 30 milisaniye kadar kısa bir sürede gazla dolu bir balon açılır ve yastık görevi gördükten sonra söner. 
 
Hava yastığının temel parçalarını sıralayalım:
 
1) Yastık
 
2) Bir Tüp
 
3) Elektronik Kart (Beyin)
 
4) Sensör
 
Yastık
 
Hava yastığının ana görevi çarpışmayı göğüslemektir. Bu nedenle naylon iplikten üretilir. Naylon hafiftir patlama sırasında maruz kaldığı yüksek gaz sıcaklığına dayanıklıdır. Dinamik kuvvete karşıda elastiktir üzerindeki gözenekler (delikler) sayesinde bir saniye içerisinde söner.
 
Tüp
 
Kaza anında patlayarak yastığın şişmesini sağlar. İçinde sodyum azide gazı bulunur. Elektronik Kart hava yastığının doğru şartlarda ve doğru zamanlarda çalışmasını programlar. 
 
Sensör
 
Hava yastığına ne zaman şişmesi gerektiğini bildiren parça sensördür. Aracın ön kısmında bulunur. Çarpışmayı sisteme bildiren parçadır. Bütün bu parçalar koordineli bir şekilde çalışır. Sensör çarpmayı algılar çarpmanın şiddeti oranında elektrik sinyali üretir. Kartın üzerinde bulunan bir inventör sinyalin şiddetini ölçer. Sinyal oranı aracın 15 ila 25 km hızla bir tuğla duvara çarpıtığı varsayılarak ayarlanmıştır. İvme sensörü bu oranın üzerinde bir sinyal algıladığında işlemci airbagi patlatmak üzere derhal ısıtıcıyı ateşler. Ateşleyici tüp içinde bir kıvılcım çakar kıvılcımın yaydığı ısının etkisi ile yanma meydana gelir. Ve sodyum gazı da yanarak nitrojen gazı açığa çıkar. Açığa çıkan gaz hava yastığına dolar. Çarpma anının üzerinden sadece 30 milisaniye sonra yani saniyenin yüzde üçü kadar bir sürede. Üstelik saatte 322 Km hızla patlar. Göz kırpışından daha kısa bir sürede. Hava yastığı neredeyse roket hızında çalışır.
2.el araç alımlarında airbag açılmış mı şeklinde gelen sorulara yetkili servisler dahi kesin bilgi verememekte. Bunun sebebi airbag açıldıktan sonra birebir aynısının yapılması. Çünkü airbag açmış bir araca ağır hasarlı gözü ile bakılmaktadır. Ağır hasarlı damgası yememesi için birebir orijinalinden ayırt edilemeyecek bir şekilde tamir edilir. 
Blog
  • Arabalarda Rot Balans Ayarı
  • Seyir Halinde Araç Takip Mesafesi
  • Güvenli Sürüş İçin Direksiyon Kontrolü
  • İlk Marş Esnasında Dikkat Edilecekler
  • Sıfır Araca Ekspertiz Neden Gerekli
  • Arabamı Satmak İstiyorum Nasıl Satmalıyım
  • Devletten Zorunlu Oto Ekspertiz Raporu Düzenlemesi
  • Dikkat! Bizenon Farlar Muayeneden Geçmez
  • Dikkat! Air Süspansiyon Muayeneden Geçmez
  • Başakşehir Yeşil Oto Ekspertiz
Etiketler
hava yastığı nedirhava yastığı nasıl çalışırairbag tamiri

Oto Ekspertiz

İkitelli Organize Sanayi Bölgesi Dolapdere Sanayi Sitesi 22. Ada No: 12-14 İkitelli Osb / Başakşehir / İstanbul

Bize Ulaşın

  • Telefon :
    0 533 059 93 26 -
  • E-mail :
    [email protected]

Bizi Takip Edin