Yeşil oto ekspertiz
  • ANASAYFA
  • HAKKIMIZDA
    • Neden Yeşil Oto Ekspertiz
    • Sıkça Sorulan Sorular
  • FİYATLAR
  • OTO EKSPERTİZ
    • Foto Galeri
    • Kaporta Boya Ekspertizi
    • 2.el Araç Motor Ekspertizi
    • 2.El Araç Fren Test Ekspertizi
    • Süspansiyon Testi
    • Yanal Kayma Testi
    • 2.El Araç Arıza Tespit Ekspertizi
    • Dyno Testi
    • Oto Ekspertiz Firmaları
  • Blog
    • Blog
    • Başakşehir Oto Ekspertiz Servisi
    • İkitelli Oto Ekspertiz Servisi
  • İLETİŞİM
MENU KAPAT geri  

2. El Araçlarda Gözden Kaçan Hasarlar

  1. anasayfa
  2. Blog
  3. 2. El Araçlarda Gözden Kaçan Hasarlar

Bir Araç Fabrikasyon Boyanın Dışında Neden Boyanır? Boyanırsa Ne olur? Fabrikasyon boya dışında boyanan bir araç bizim ülkemizde kazalı olarak muamele görür. Kaza yapmış bir araç kaza yapmamış bir araca göre değer kaybına uğrar. Avrupa da kaporta boya aksamı olarak böyle bir durum söz konusu olmasa da bizim ülkemizde bu durumun gerçekliği tartışılamaz. Kaza yapan bir aracın boyası oto kaporta tamirhanelerinde özel veya yetkili servislerde tamir edilir ve boyanır. Aslına bakıldığında yeni her zaman yenidir. Eskiye nazaran yeniden boyanan kaporta yüzeyi canlı ve yeni durur. Fakat bu yeniliğin bir dezavantajı olarak aracın değer kaybına uğramasıdır. Bu her ne kadar kulağa saçma gelse de, ne olmuş yani boyalıysa denilse de kaçınılmazdır. Bunu bilmeyerek satın alacağınız 2.el yeni aracınız maddi olarak sizi mağdur edebilir. Örneğin bir araç fabrikasyon boya dışında komple boyanmış ise fabrikasyon boyalı orjinal bir araç arasında ortalama 10 bin tl gibi bir rakam oynar. Bu rakam araç segmentine göre değişir. Lüks segment bir araçta bu rakam 50 60 bin tl gibi yükseklere çıkabilir. Ve bu rakamı fazladan ödemek kimse istemez sanırım. Değerinden fazla para ödeyip satın alacağınız bu araç sonrasında sizi mağdur edebilir. Bununla birlikte komple boyalı bir aracınız var ise satarken de güçlük çekersiniz. Bu araçlara takla atmış gözüyle bakılır. Haberiniz olmadan böyle bir araç satın aldığınızda bedelini ağır ödersiniz.

Boyalı Araç Nasıl Anlaşılır?
 
Özellikle lüks segment araçlarda bu değer kaybının fazla olarak yaşanması oto simsarlarının iştahını kabartır. Kazalı bir aracı tamir edip, boyandığı anlaşılmaz şeklinde garanti veren servisler veya oto tamirhaneleri araç tamir edip boyamakta. Ve normalde 3 gün olan bu işi 15 günde yapıp büyük bir titizlik ile yaparlar. Kaporta yüzeyindeki boyanın yüzeyindeki mikron kalınlığı birebir tutar. Bunun neticesinde anlaşılması zorlaşıyor. Araç boyasının anlaşılması ustalık ve teknoloji gerektirir. Boya ölçer mikron cihazı ve bir boya ustası ile bu tespit püf noktalara bakılarak tespit edilir. Mikron kalınlık ölçer cihazdan kaçan, usta gözünden kaçmaz. Usta gözünden kaçan, cihazdan kaçmaz. 2’si birlikte olduğunda garantili bir ekspertiz ortaya çıkar. Normal araç kullanıcılarının boyanmış aracı anlaması güçtür.
Blog
  • Arabalarda Rot Balans Ayarı
  • Seyir Halinde Araç Takip Mesafesi
  • Güvenli Sürüş İçin Direksiyon Kontrolü
  • İlk Marş Esnasında Dikkat Edilecekler
  • Sıfır Araca Ekspertiz Neden Gerekli
  • Arabamı Satmak İstiyorum Nasıl Satmalıyım
  • Devletten Zorunlu Oto Ekspertiz Raporu Düzenlemesi
  • Dikkat! Bizenon Farlar Muayeneden Geçmez
  • Dikkat! Air Süspansiyon Muayeneden Geçmez
  • Başakşehir Yeşil Oto Ekspertiz
Etiketler
oto ekspertizaraç kontrolyeşilikinci el araçlargözden kaçan hasarlar

Oto Ekspertiz

İkitelli Organize Sanayi Bölgesi Dolapdere Sanayi Sitesi 22. Ada No: 12-14 İkitelli Osb / Başakşehir / İstanbul

Bize Ulaşın

  • Telefon :
    0 533 059 93 26 -
  • E-mail :
    [email protected]

Bizi Takip Edin